Historia

2011 - 2021

2011-2013

2011 Plymouth Valiant 1965 saapui tallillemme

Kaudet 2011, 2012, 2013 kilpailimme katu-auto luokissa niin SM kuin kadunmiesten kisoissa

Tallillemme saapui Plymouth Barracuda Formula S, 1967 talvella 2013.

2014 kauden rakensimme auton täysin alusta loppuun.

2014-2015

2014 vaihdoimme tekniikaksi 600 cid 9.8L isolohkon, 1100hp ja kävimme ajamassa muutaman osakilpailun

Barracudan rakentelu jatkui talvella 2014

Tekniikaksi siirrettiin tuttu 600 cid isolohko ja auto teipattiin Miami Vicen mintun vihreäksi

2016-2017

Kaudella 2015 Toni osallistui valmiilla kilpurilla FHRA:n SM-kauteen

2016 Barracuda siirtyi Rasmuksella ja Rasmus ajoi 16-vuotiaana lisenssin itselleen. Tekniikkana toimi Moparin 340cid pikkulohko (400hp) ja 904 - 3-vaihteinen semiautomaatti.

2016 loppuvuodesta kävimme hakemassa vanhan kilpurin kuusenalta ja rakensimme koko auton alusta loppuun jälleenkerran. 

Tekniikaksi muodostui sama tuttu 600 cid 9.8L 1100hp ja PG-2Speed

Kaudella 2017 ajoimme ensimmäisen kauden kahden auton voimin.

Rasmus - Plymout Barracudalla PET1591

Toni - Plymouth Valiantilla PS591

Kaudella 2017 tuli Rasmuksen ensimmäinen osakilpailu voitto sekä SM3-titteli.

Valiantin kanssa riitti hommaa koko vuoden.

2018-2019

Kaudella 2018 tekniikan kanssa oli aluksi paljon ongelmia

2018 Valiantiin löydetiin säädöt kohdilleen ja vapasti hengittävänä se kulki 8,5s 

Kaudella 2019 Valvoline-Barracuda nimi tuli kaikkien korville!

Uusi tekniikka istutettiin paikoilleen. Chevy 468 BB, n.650hp ja PG 2speed

2019 talvi kausi meni näyttelyissä ja tapahtumissa kiertäen

American Rambler saapui tallille ja se rakennettiin katulailliseksi kilpuriksi!  

Toni kävi Ramblerilla ajamassa kadunmiesten kiihdytystapahtumissa sekä Nitro Nationals 2019

Kausi oli aluksi erittäin vaikea, vaihteiston turbiini ongelmien kanssa

Keväällä 2019 Iiron uusi Hayabusa haettiin tallille

2020

2020 Valvoline-Barracuda sai ulkonäkö päivityksen ja se teipattiin Valvolinen väreihin!

2020 Iiro sai pyöränsä ulkokuoren valmiiksi ja aseteltua palikat paikalleen

Kausi alkoi koronan vuoksi heinäkuun LSK Business Park Openissa


Ensimmäinen SM-osakilpailu kaudella 2020 venyi Elokuulle koronan vuoksi.

Rasmus ja Valvoline-Barracuda voittivat osakilpailun!

Asensimme ilokaasu järjestelmän Rambleriin ja Iiro osallistui sillä Panox Wildest Ones kilpailuun

Kisojen välissä olimme esillä Valvoline-Barracudalla Malmin kiihdytystapahtumassa

Finaalien voitto! Näin varmistui suomenmestaruus 2020

Jännitys säilyi vielä seuraavat kaksi viikkoa EDRS sarjan johdossa ennenkuin ruotsissa ajettava kisa oli ohi ja meille varmistui myös EDRS-mestaruus.

2021

Talvella 2020 Plymouth 34 saapui tallilemme

Talvi ja kevät meni auton rakentaessa

Iiron Hayabusa sai värin sekä tekniikka päivityksen

Vamos Low Brow Plymouth valmistui ja Toni pääsi sillä testaamaan Motoparkkiin

Iiron Nitrous Hayabusa sai lopullisen värityksensä sekä ajoi heti uudet ennätykset

Valvoline-Barracuda ja Rasmus ovat olleet tasaisia koko kauden, jonka kertoo ensimmäisen kisan lajittelun 2.sija ja toisen kisan lajittelun 1.sija

Moottoripyörän jarruletkut Mittaletkulta